رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: رسیدگی به ۳۳ پرونده تخلفات شرکت و موسسه حمل و نقلی در البرز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از البرز- غلامرضا موحدی نائینی، گفت: به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون شهری، در جلسات کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل جاده‌ای، از ابتدای سال تاکنون به تخلفات ۳۳ شرکت و موسسه حمل و نقلی رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل ۲۴ پرونده به ترتیب اولویت با موضوع نقص در تجهیزات ایمنی، عدم رعایت مقررات مربوطه به نحوه صدور بارنامه بار‌های ترافیکی، صدور بارنامه بدون رویت بار و از دست‌دادن شرایط و ضوابط زمان تاسیس بوده است که در جلسات کمیسیون به آن‌ها رسیدگی شد.

نقص در تجهیزات ایمنی، حمل بار تجاری و اضافه، صدور صورت وضعیت صوری، عدم رعایت مقررات مربوط به نحوه سوار و پیاده کردن مسافر و شکایت مسافری از جمله این تخلفات بوده است.

او همچنین به رسیدگی به ۱۵ پرونده تخلف در بخش رانندگان اشاره کرد و گفت: اغلب این تخلفات در حوزه حمل بار بدون اخذ بارنامه، نقص در تجهیزات ایمنی و رانندگی غیرمجاز بوده است.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات به کاربران بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: این اداره‌کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری دارد و راه‌های ارتباطی گسترده‌ای را برای مخاطبان ایجاد کرده است تا بتواند نظر، پیشنهاد و یا شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی کند که مراجعه به سامانه ۱۴۱ یکی از این راه‌هاست.

به گفته رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تخلفات مربوط به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقلی در کمسیون ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرائی تبصره یک زیر ماده ۳۱ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات رانندگی و تخلفات رانندگان در کمیسیون موضوع ماده ۱۱ دستورالعمل نحوه صدور، تمدید، تعویض و المثنی برگ فعالیت رانندگان حرفه‌ای بخش حمل و نقل جاده‌ای با حضور نماینده صنف مربوطه، رئیس اداره حقوقی و مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز بررسی و احکام مربوطه صادر می‌شود.


عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری شامل صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوء استفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، جابجایی بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل بارنامه‌های عادی و ترافیکی در جاده‌های البرز، عدم ارائه خدمات مطلوب در حین سفر است.

انتهای پیام/ر.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.